دانشنامه شرکت ریخته گری آلزن

این وبلاگ به منظور گسترش دانش کسب شده در شرکت ریخته گری آلزن به عموم مردم طراحی شده است

درباره علم ریخته گری

  • انواع ریخته گری

    انواع ریخته گری

    فن ذوب فلزات و آلیاژها و شکل و حالت دادن به آنها را ریخته گری می گویند. ابتدا فلزات را ذوب کرده و در قالب های از پیش طراحی شده ریخته و سپس فلز مذاب را سرد می کنند این روش از ریخته گری  قدیمی ترین فرایند این صنعت می باشد در زمان های قدیم کورهای ریخته گری از جنس خاک رس بوده و ورقه هایی از مس و چوب در آن قرار می گرفت

    Know More

  • درباره علم ریخته گری

    درباره علم ریخته گری

    ریخته‌گری ، فن شکل‌دادن فلزات و آلیاژها از طریق ذوب، ریختن مذاب در محفظه‌ای به نام قالب و آن‌گاه سرد کردن و انجماد آن مطابق شکل محفظه قالب است.

    Know More

  • تاثیر عناصر بر آلیازهای آلومینیوم (Effects of alloying elements on properties of aluminum alloys)

    تاثیر عناصر بر آلیازهای آلومینیوم (Effects of alloying elements on properties of aluminum alloys)

    هر یک از عناصر موجود در طبیعت به تنهایی یا در حضور سایر عناصر خواص ویژه ای را به فلز آلومینیوم می دهد .اثرگذاری ر هر یک از عناصر در حالتی که به تنهایی به فلز پایه آلومینیوم افزوده گردد را به صورت ذکر شده در این مقاله طبقه بندی نمود

    Know More

  • نرم افزار شبیه سازی شکل دهی Simufact Forming

    نرم افزار شبیه سازی شکل دهی Simufact Forming

    نرم افزار شبیه سازی شکل دهی Simufact Forming بعد از مرحله ریخته گری سیموفکت فرمینیگ (Simufact Forming) از نرم افزارهای تخصصی مورد استفاده در صنعت ریخته گری می باشد که برای شبیه سازی فرایندهای شکل دهی مانند نورد، فورج (آهنگری) (Forging)، اکستروژن (روزن رانی) (Extrusion)، نورد (Rolling) و … می باشد که توانایی محاسبه نیروی لازم برای انجام فرآیند و پیش بینی شکل نهایی محصول ریخته گری شده را دارد.

    Know More

  • ریخته گری ماسه ای (Sand casting)

    ریخته گری ماسه ای (Sand casting)

    ریخته گری ماسه ای ، همچنین به عنوان ریخته گری قالب ماسه ای شناخته می شود ، یک فرآیند ریخته گری فلزی است که با استفاده از شن به عنوان ماده قالب مشخص می شود.

    Know More

  • نرم افزار شبیه ساز ریخته گری ESI ProCAST Suite

    نرم افزار شبیه ساز ریخته گری ESI ProCAST Suite

    نرم افزار شبیه ساز ریخته گری ESI ProCAST Suite امروزه پیشرفت صنعت ریخته گری در گروی بهبود کیفیت محصولات ریخته گری، کاهش هزینه ها و افزایش نرخ تولید ریخته گری است. استفاده از روش های آزمایش خطا که پیش از این در صنعت ریخته گری دنیا برای بهبود فرآیندهای ریخته گری و بهبود کیفیت محصولات مرسوم بوده است، بسیار پر هزینه و طولانی بوده که متخصصین را بر آن داشته تا به سوی روش های کم هزینه و کوتاه تر حرکت کنند.جایگزین کردن این روش با روش طراحی بر پایه شبیه سازی توانسته بسیاری از کاستی های روش قبل را جبران کند.

    Know More

  • مزایای استفاده از حوضچه بارریزPouring Basin در قالب ریخته گری ماسه چیست?

    مزایای استفاده از حوضچه بارریزPouring Basin در قالب ریخته گری ماسه چیست?

    حوضچه بارریزPouring Basin : فلز مذاب را باید در حوضه پورینگ ریخت تا بتواند وارد […]

    Know More